Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Συνέντευξη - Jerome Kaluta

O Jerome Kaluta γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελλάδα.  Είναι μουσικός, συνθέτης και performer. Έχει δικό του συγκρότημα, τους Movement Orchestra που τον συνοδεύουν στις ζωντανές του εμφανίσεις.  Φέτος εμφανίζεται σε μια πολύ πετυχημένη παράσταση στο "Μάνα θα πάω στο Hollywood".  Καταφέραμε να τον αποσπάσουμε λίγο από το βαρύ πρόγραμμά του και να κάνουμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση.

- Γιατί ο κόσμος να δει το "μάνα θα πάω στο Χόλυγουντ"?
O κόσμος να δει το "Μάνα θα πάω στο Hollywood" γιατί είναι το έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου! Είναι μια κωμωδία, μια ωραία παράσταση με ωραίους ηθοποιούς και είναι ένα έργο που μιλάει για το σήμερα, περιγράφει την κοινωνία στην Ελλάδα σήμερα.

- Πως προέκυψε η συνεργασία με τον Σταμάτη Κραουνάκη και πόσο σε βοήθησε?
Η συνεργασία με το Σταμάτη Κραουνάκη προέκυψε τυχαία στο δρόμο και τον γνώρισα μέσω ενός κοινού φίλου που είχα χρόνια να δω. Σε αυτή τη συνεργασία οφείλω και αναγνωρίζω πολλά απ'όσα συμβαίνουν σήμερα. Ο Σταμάτης μου έμαθε το πιο σημαντικό πράγμα, μου έμαθε τη δουλειά! Μου έδωσε ψάρι, αλλά κυρίως μου έμαθε να ψαρεύω!

- Υπήρξε στιγμή που να φοβήθηκες πως δεν θα τα καταφέρεις να ξεπεράσεις τον ρόλο σου στους σπείρα σπείρα?
Στη Σπείρα κάναμε παραστάσεις, ήμαστε μέλη μιας σημαντικής ομάδας για το ελληνικό μουσικό θέατρο, αλλά η αλήθεια είναι ότι μαθαίναμε συνεχώς.  Κάθε χρόνος μας έβρισκε να αντιμετωπίζουμε μια καινούργια πρόκληση, μια καινούργια παράσταση, είτε αυτό ήταν Αριστοφάνης, είτε ήταν παιδικό θέατρο, είτε ήταν επιθεώρηση.  Άρα ο ρόλος μου εκεί όπως και γενικότερα στην Τέχνη ήταν και θα είναι πάντα μαθητικός!

- Τι κέρδισες από τον Σταμάτη Κραουνάκη ως άνθρωπο?
Είναι πάρα πολλά..μιλάμε για 7 γεμάτα χρόνια, για μια ζωή ή αν θέλετε και για τη διάρκεια σπουδών. Αν μπορούσα να διαλέξω ένα είναι η αγάπη. Μας έμαθε ν'αγαπάμε αυτό που κάνουμε και να δουλεύουμε σκληρά για αυτό.

- Έχεις στο μυαλό σου ένα plan b σε περίπτωση που έρθουν ανάποδα τα πράγματα στην μουσική και στο θέατρο?
Υπάρχουν πολλά plans γενικά, αφορούν δουλειές που έχω κάνει ή και δουλειές που θα ήθελα να κάνω.  Αλλά δεν είναι εναλλακτικά αυτά τα πλάνα, είναι συμπληρωματικά.  Το κομμάτι της τέχνης δεν θα πάει ποτέ καλά με την έννοια που θεωρούν οι περισσότεροι δηλαδή αυτής της οικονομικής κατοχύρωσης, πάει αυτήν την εποχή καλά γιατί κάνουμε αυτό που θέλουμε με αγάπη, γιατί ο καλλιτέχνης δεν είναι προιόν ευημερίας πάντα.  Αυτό που ζούμε δεν είναι ευημερία, άρα η Τέχνη πάει καλά.

- Έχεις βιώσει τον ρατσισμό στην Ελλάδα όπως ο Jerome της παράστασης?
Ο χαρακτήρας μου βιώνει τα δύο άκρα στην παράσταση. Τόσο τον ρατσισμό όσο και την αγάπη. Έχω υπάρξει τυχερός τόσο σε επίπεδο φίλων όσο και στο οποιοδήποτε περιβάλλον ήμουνα. Στο σχολείο οι συμμαθητές μου και οι καθηγητές με αγαπούσαν πολύ, είμαι πολύ μακριά από αυτό που ζει ο χαρακτήρας μου. Η όποια διάκριση ξεκινά στις συναλλαγές μου με τις δημόσιες υπηρεσίες.

- Τι είναι αυτό που δεν μπορεί να διαχειριστεί ο Jerome?
Πλέον την αγένεια! Με ενοχλεί φοβερά πλέον αυτό το κομμάτι.  Θεωρώ πως η ευγένεια είναι το απόλυτο νόμισμα της εποχής και πως μπορούν ν'αποφευχθούν πολλά αρνητικά από αυτά που ζούμε στην καθημερινότητά μας.  Μια σωστή καλημέρα μπορεί να μου φτιάξει τη μέρα!

- Κύρια ενασχόλησή σου είναι η μουσική.  Πως αποφάσισες να ασχοληθείς και με την υποκριτική?
Η υποκριτική πάντα μου άρεσε, βλέποντας τον Eddie Murphy αλλά και οπερέττες απο το Congo από μωρό πάντα μου άρεσε και τα θεωρούσα όλα συγγενή, τη μουσική, το σινεμά, το θέατρο καταλάβαινα ότι ένας άνθρωπος μπορεί να κάνει όλα αυτά μαζί!  Στο σχολείο συμμετέχω σε 2 θεατρικές παραστάσεις, στον Αρχοντοχωριάτη και το Ζητείται Ψεύτης.  Με την ίδια φυσικότητα έρχεται και η Σπείρα, όπου εκεί καλλιεργήθηκε και αναδείχθηκε αυτό το κομμάτι από το Σταμάτη.

- Παράλληλα με τις καλλιτεχνικές σου δραστηριότητες τα τελευταία χρόνια είσαι και προπονητής μπάσκετ σε άτομα με ψυχικά νοσήματα.  Πόσο ευαισθητοποιημένος είσαι στις κοινωνικά ευπαθής ομάδες και πόσο δύσκολο είναι ένα τέτοιο εγχείρημα?
Το μπάσκετ είναι μεγάλο μέρος της εφηβείας μου και μεγάλη αγάπη κιόλας, η ενασχόλησή μου με τη "Θύελλα" είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα που έχω κάνει. Μπορώ να πω πως μ'ενδιαφέρει  να είμαι χρήσιμος όπου μπορώ, πέρα από την ευαισθητοποίηση πιστεύω στις δεύτερες ευκαιρίες.  Το εγχείρημα έχει τις δυσκολίες του αλλά αυτό που λαμβάνεις είναι εξαιρετικό.  Σε γεμίζει ελπίδα, αισιοδοξία και σου θυμίζει ότι στη ζωή είμαστε όλοι μαζί μια ομάδα.

- Έχεις κάνει κάποια live με τους Movement Orchestra.  Υπάρχει συνέχεια σε αυτό το project και πόσο σημαντικό είναι για σένα?
Βεβαίως! Οι Movement Orchestra είναι οι μουσικοί που παίζουν μαζί μου, είναι το μουσικό μου κίνημα ή αλλιώς η κινηματική ορχήστρα όπως μας έχουν αποκαλέσει. Μετά το Πάσχα ξεκινάμε τις συναυλίες μας και πιθανότατα θα ηχογραφήσω καινούργια κομμάτια. Υπάρχει και το JUM (Jerome Unplugged Movement), το ακουστικό μου σχήμα το οποίο θα κάνει την εμφάνισή του στο Superfly στις 19 Απριλίου!   Μαζί μου στην ακουστική περιπέτεια έχω 2 φανταστικούς μουσικούς Οδυσσέας Αποστολόπουλος και Βασίλης Λαγδάς στα πλήκτρα και στην κιθάρα αντίστοιχα και την Κίνθια Βουκουβαλίδου στο βιολί και...είμαι ανυπόμονος και ενθουσιασμένος! JUM!!!  Είναι σημαντικά όλα γιατί εκεί παίζω τα τραγούδια μου αλλά και κομμάτια που θα ήθελα να γράψω εγώ!
   
- Υπάρχουν κάποιοι καλλιτέχνες που σε έχουν επηρεάσει μουσικά και ποια είναι τα πρώτα σου μουσικά ακούσματα?
Πάρα πολλοί! Εγώ γεννήθηκα στην Ελλάδα, άρα έχω στ'αυτιά μου όλη τη μουσική που είχαν οι ελληνικές ταινίες, κυρίως το Ζαμπέτα. Μεγάλωσα με μουσική από το Κονγκό (πρώην Ζαίρ) όπου αυτή είναι η κυριότερη καλλιτεχνική επιρροή μου αλλά και με hip-hop, disco, reggae, latin, soul, funk..αυτές είναι οι μουσικές μου! Ονόματα πολλά, Papa Wemba, Wyclef Jean, Manu Dibango, James Brown, Michael Jackson  και άλλοι πολλοί!

- Είναι στα σχέδιά σου να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου στο εξωτερικό?
Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα, τραγουδάω σε 2-3 γλώσσες και πιστεύω πλέον πως λόγω του διαδικτύου η μουσική δεν έχει σύνορα. Στόχος μου άλλωστε είναι μια παγκόσμια περιοδεία!

- Εκτός από την παράσταση με τι άλλο ασχολήσε ή ετοιμάζεις αυτό το διάστημα?
Είμαι σε περίοδο δημιουργίας και μαζεύω το υλικό για την ηχογράφηση του δίσκου μου AfroGreco!



13/04/2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου