Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017

Πρόσωπο - Ειρήνη Τζαβάρα

H Ειρήνη Τζαβάρα που συμμέτεχει στην παράσταση "Πρόβα Λόρκα" στο Θέατρο Αλκμήνη μας συστήνεται.

- Πως αποφασίσατε να γίνετε ηθοποιός;
H σκηνή και ειδικότερα το θέατρο είναι "χώρος" μαγευτικός και για μενα ελκυστικός. Αποφάσισα να συνδεθώ και να εντρυφίσω σε αυτόν κατά το δυνατόν περισσότερο γιαυτο αποφάσισα να σπουδάσω υποκριτική.

- Είχατε κάποιον άλλο προσανατολισμό πριν ασχοληθείτε με τον χώρο;
Εχω σπουδάσει ψυχολογία και εργάζομαι στο δημόσιο και προσπαθώ να εκφράζομαι για τα πανανθρώπινα μέσω θεάτρου.

- Ποια λέξη ή φράση χρησιμοποιείτε κατά κόρον;
Τα τελευταία χρόνια της κρίσης καθημερινά σκέφτομαι την έννοια  της φράσης του Σεφέρη "Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει" αλλα με συγκρατεί η φράση του Ελύτη "οτι αγαπώ γεννιέται αδιακοπα, ο,τι αγαπώ βρίσκεται στην αρχή του πάντα".

- Τι σας λείπει από τα παιδικά σας χρόνια; 
Η μητέρα μου, Ρουμπίνη Σταθέα-Τζαβάρα που είχε τη δύναμη να επιλέξει την Εντιμότητα από τη ζωή και έφυγε πολύ νωρίς.

- Τι σας αρέσει να κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας;
 Η μουσική, το διαβασμα, οι εκδρομές με μαγεύει η φύση και ιδικότερα η θάλασσα.

- Τι αγαπάτε και τι όχι στην Αθήνα;
Υποκλίνομαι στον συμβολισμό του Παρθενώνα, αγαπώ τους ανθρώπους της, κι ιδιαίτερα αυτούς που αγωνίζονται έντιμα για την επιβίωσή τους. Με πληγώνει η υποκρισία, η ιδιοτέλεια, και η αδιαφορία για τον συνάνθρωπο που περισσεύει στην  εποχή μας.

- Εάν βρίσκατε μια χρονομηχανή, πού θα επιλέγατε να ταξιδέψετε;
Θα επιθυμούσα να βρεθώ στο χώρο και στο χρόνο που δεν θα ήταν κυρίαρχη αντίληψη το συμφέρον, αλλά το δίκαιο και οι ανθρώπινες αξίες "αγάπη" και "αλληλεγγύη".

- Ποιο είναι το πιο σημαντικό κριτήριο όταν επιλέγετε μια συνεργασία;
Η επιλογή μου είναι πάντα συνάρτηση της δυνατότητας μου ν α ανταποκριθώ στις απαιτήσεις του ρόλου και να συμβάλλω θετικά στη συλλογική προσπάθεια για μια ολοκληρωμένη παράσταση.

- Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας; 
Πειθαναγκάστηκα να αποδεχτώ ότι όσο κι αν προσπαθήσω οι διαχρονικές αξίες θα συνεχίσουν να αποδυναμώνονται και θα βρεθώ στο περιθώριο της εξέλιξης.

-Τι έχετε μετανοιώσει και εάν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο πίσω, δεν θα ξανακάνατε;
Προχωράω στη ζωή με λογισμό και τόλμη, αν γύριζα πίσω θα προτιμούσα να τα αντιστρέψω και να κινηθώ πια με Τόλμη και λογισμό.

- Αγαπημένος ρόλος, συγγραφέας, ηθοποιός (που θα θέλατε να παίξετε)
Ονειρεύομαι/επιθυμώ να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις των έργων του Τενεσσι Ουίλλιαμς, ο οποίος κατορθώνει να μεταμορφώνει την κοινωνική αποτυχία σε θεατρική επιτυχία.




- Ποια ήταν η πιο αμήχανη ή αστεία επαγγελματική σας στιγμή;
Αμηχανία και άγχος αισθάνομαι κάθε φορά που ατενίζω στην πλατεία όσους με εμπιστεύονται κι άτομα που με αγαπούν.

- Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερο επίτευγμά σας;
Το ότι κατόρθωσα να υπερβώ τις συμπληγάδες της ζωής και να εκφράζομαι σε ένα χώρο που γαληνεύει την ψυχή μου.

- Είχατε κάποιο πρόσωπο (εντός ή εκτός χώρου) που να λειτούργησε σαν ερέθισμα να ασχοληθείτε με τον χώρο;
Η γιαγιά μου, που υπήρξε ο φύλακας άγγελος μου στα πρώτα παιδικά μου χρόνια -τότε που οι γονείς μου ολιμερής πάλευαν να μας διασφαλίσουν τα αναγκαία- μέσα από τις παραστατικές ιστορίες και τα τραγούδια της μου ενέπνευσε μια αγάπη για ένα κόσμο υπερβατικό. Αυτή η προγονική διάσταση θεωρώ ότι επηρέασε την μετέπειτα πορεία μου.

- Πως αντιμετωπίζετε τις θετικές και πως τις αρνητικές κριτικές;
Η όποια ερμηνεία ενός ρόλου έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία-δεν αισθάνομαι ερμηνεύτρια της τελειότητας. Βάσει αυτού του σκεπτικού η θετική κρίση ενδυναμώνει την αυτοπεποίθηση μου και η αρνητική επισημαίνει τυχόν αδυναμίες μου. Ως εκ τούτου είναι κι οι δυο καλοδεχούμενες κι ωφέλιμες.

- Ποιοι είναι οι επαγγελματικοί σας στόχοι;
Επιθυμώ να έχω τη δυνατότητα να ερμηνεύω ρόλους οι οποίοι απαντούν στις απαιτήσεις των θεατών χωρίς να πειθαναγκάζομαι σε συμβιβασμούς.

- Πείτε μας που σας βλέπουμε αυτή την περίοδο
Αυτήν την περίοδο προσπαθώ να ερμηνεύσω τη "Μάνα" από το "Ματωμένο γάμο " στην "Πρόβα Λόρκα" και ιδιαιτέρως το στίχο που λέει ότι "τα δάκρυά μου θα έρθουν από τις φτέρνες μου, από τις ρίζες μου και θα είναι πιο καυτά κι από το αίμα" σε σκηνοθεσία Φωτεινής Νταφοπούλου, στο θέατρο Αλκμήνη.

- Ποια είναι τα επόμενα σας επαγγελματικά βήματα;
Προετοιμαζόμαστε να υπερβούμε τις δυνατότητες μας , να δοκιμάσουμε τα όρια μας, να βαπτιστούμε στην κολυμβήθρα του Σαίξπηρ και να παρουσιάσουμε τον "Άμλετ".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου