Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου 2017

"Μαύρο Χιόνι" στο θέατρο Αλφα-Ιδέα

Επιστρέφει για 4 τελευταίες παραστάσεις
στο Θέατρο Άλφα-Ιδέα
19-20-21 και 22/10
Προπώληση με ειδική τιμή έως την 1η Οκτωβρίου!
https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-alfa-idea/mauro-xioni-to-imerologio-enos-makariti/

«Μία από τις καλύτερες παραστάσεις των τελευταίων ετών»
Γ. Π. Πεφάνης, CNN Greece

«Οι σκηνές συνόλου, οι χιουμοριστικοί αυτοσχεδιασμοί
οι κινηματογραφικοί ρυθμοί, τα κινησιολογικά έως χορευτικά σχόλια,
οι αστραπιαίες μεταμορφώσεις, οι φωνητικοί ακροβατισμοί, το θέατρο μέσα στο θέατρο,
φρόντισαν εκτός από μια σβέλτη, ευανάγνωστη και πολυεπίπεδη εξέλιξη της περιπέτειας
να διευρύνουν τις αναφορές του έργου από τα ενδότερα ενός κλειστού θεατρικού κόσμου
στην κοινωνία και σε κάθε μορφή καταπιεστικής εξουσίας εντός της»
Α.Κολτσιδοπούλου, Καθημερινή

«…εξαιρετικά μελετημένη, δουλεμένη και ρυθμισμένη παράσταση σωματικού θεάτρου»
Γ.Ιωαννίδης, Εφημερίδα των Συντακτών

«Μια παράσταση ενορχηστρωμένη, συνόλου, με λάμπουσες διακριτές υποκριτικές»
Λ.Πολενάκης, Εφημερίδα Αυγή

«…Εκπληκτική η κίνηση και η εκφραστικότητα του Τάσου Δημητρόπουλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο»
Μ.Κρύου, Αθηνόραμα

«Μια παράσταση με άποψη και υψηλή αισθητική»
Γ.Δημητριάδη, texnes-plus.gr

«…Εκτός από τη σκηνοθετική λειτουργία, ο Φιλίππογλου είναι υπόδειγμα γκροτέσκας ερμηνείας,
τοποθετημένος μέσα σ' ένα καλογυμνασμένο σύνολο ηθοποιών»
Στ.Χαραμή, monopoli.gr

«…Όλοι οι χαρακτήρες υιοθετούν έντονη κινησιολογία με μεγάλη δόση φαντασίας,
καταργώντας τα όρια της σκηνικής σύμβασης με παιγνιώδη τρόπο»
Ν.Ξένιος, Book Press

Η παράσταση που κατέκτησε κοινό και κριτικούς επιστρέφει για τις τελευταίες… χιονοπτώσεις στην Αθήνα, στις 19 – 20 – 21 και 22 Οκτωβρίου: το «Μαύρο Χιόνι – Το ημερολόγιο ενός μακαρίτη» -βασισμένο στο αυτοβιογραφικό, απαράμιλλου χιούμορ «Θεατρικό Μυθιστόρημα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ- παρουσιάζεται στην απολαυστική εκδοχή του Κώστα Φιλίππογλου, αποτυπώνοντας με ιδιαίτερο χιούμορ τη θέση του καλλιτέχνη σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς.
Υπερβαίνοντας κάθε ηθογραφική διάσταση και αγγίζοντας την τραγωδία του δημιουργού στην προσπάθειά του να συνδιαλαγεί με το σύστημα, ο αυτοβιογραφούμενος συγγραφέας δεν αφήνει κανέναν μελοδραματισμό να παρεισφρήσει: η αφήγησή του απογειώνεται με τέχνη μέσα από το φίλτρο του χιούμορ και της εξπρεσιονιστικής απόστασης. Εξάλλου, “οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, ονόματα ή καταστάσεις είναι τυχαία και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα”.

Αυτή την αφήγηση ο Κώστας Φιλίππογλου τη μεταφέρει επί σκηνής, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες του σωματικού θεάτρου, για να δημιουργήσει μια ποιητική παράσταση με πηγαίο χιούμορ, έντονες κινηματογραφικές εναλλαγές εικόνων και καταιγιστικό ρυθμό.

Λίγα Λόγια για το έργο 
Το Θεατρικό Μυθιστόρημα αποτυπώνει με χιούμορ και διαβρωτικό σαρκασμό την θέση του καλλιτέχνη σ’ ένα ολοκληρωτικό καθεστώς, εστιάζοντας συγκεκριμένα στην περιπέτεια ενός συγγραφέα μπλεγμένου στα γρανάζια του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας επί Στάλιν.
Χάρη στη διεισδυτική γραφή του Μπουλγκάκωφ ανακαλύπτουμε τα περίφημα χαρακτηριστικά του Θεάτρου Τέχνης εκείνης της περιόδου, από τη διαμάχη των Στανισλάβσκι και Νεμίροβιτς-Ντατσένκο και τον άρρητο εμφύλιο στο εσωτερικό του ως τον παραλογισμό της τυπολατρίας και της γραφειοκρατίας που επικρατούσε στο θέατρο κατ’ εικόνα του σταλινικού καθεστώτος. Κι από την εμμονή με τον πειραματισμό– που ο Μπουλγάκωφ παρωδεί ξεκαρδιστικά– ως την υποχονδριακή ιδιοσυγκρασία του ίδιου του μυθικού δασκάλου και σκηνοθέτη Στανισλάβσκι που επηρέαζε καταλυτικά και τη διαμόρφωση του καλλιτεχνικού προϊόντος, όπως εν προκειμένω και του έργου που κρίνεται εδώ και το οποίο είναι καταδικασμένο ποτέ να μην ανέβει…
Μέσα από την περιπέτεια αυτή του Καλλιτέχνη, σκιαγραφείται μια ολόκληρη πινακοθήκη χαρακτήρων από ηθοποιούς, γραμματείς και φαρισαίους περί του θεάτρου αλλά και των γραμμάτων γενικότερα, γκροτέσκα τονισμένους, σ’ ένα όλο και πιο ασφυκτικό γαϊτανάκι γύρω από τη μοναχική κι απεγνωσμένη φιγούρα του Συγγραφέα που αναζητά βιοποριστική διέξοδο μέσα απ’ το έργο του προσπαθώντας ταυτόχρονα να παραμείνει πιστός στο συγγραφικό του όραμα και ειλικρινής απέναντι στον εαυτό του.

Ταυτότητα Παράστασης:
Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου
Διασκευή: Δήμητρα Κονδυλάκη, Κώστας Φιλίππογλου
Σκηνικά: Όλγα Μπρούμα
Κοστούμια: Μαργαρίτα Δοσούλα
Συνεργάτης σκηνογράφος: Μιχαήλα Πλιαπλιά
Κατασκευή σκηνικού: Παναγιώτης Μπλάνας
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική: Lost Bodies
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώτα Σερεμέτη
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Σίλια Κόη
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Πουλής
Παραγωγή: GoodHeart Productions
Eρμηνεύουν: Εύα Αγγελοπούλου, Γιάννη Γιαννούλη, Τάσο Δημητρόπουλο, Δημήτρη Δρόσο, Εύα Οικονόμου Βαμβακά, Γιάννη Στεφόπουλο και Κώστα Φιλίππογλου
Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=a_Cy8qCZyaI&list=PLdgDXiwKljtsftek4SSLEsuSPBTw3-nMQ&index=1

Στοιχεία Παράστασης:
Παραστάσεις: Πέμπτη, 19 – Παρασκευή, 20 – Σάββατο, 21 και Κυριακή, 22 Οκτωβρίου
Ώρα έναρξης: 21.00
Διάρκεια: 100’ (με διάλειμμα)
Τιμές Εισιτηρίων: 15 € (κανονικό), 12 € (φοιτητικό, πολυτέκνων), 8 € (ανέργων) και 5 € (ατέλειες)
10 € τιμή προπώλησης έως 1/10

Η προπώληση με ειδική τιμή των δέκα ευρώ για όσους αγοράσουν τα εισιτήριά τους έως την 1η Οκτωβρίου! https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-alfa-idea/mauro-xioni-to-imerologio-enos-makariti/

Χώρος: Θέατρο Άλφα-Ιδέα,
28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) 37 & Στουρνάρα 51, Πολυτεχνείο, 10432 Αθήνα
Τηλ.: 210 5238742
Ε-mail: info@alfaidea.gr
theater.alfaidea@gmail.com








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου